Srijeda, 29 Januara, 2025
spot_img

Top 5 ove sedmice

spot_img

Slične objave

U KANTONALNOJ BOLNICI „DR. IRFAN LJUBIJANKIĆ“ U BIHAĆU SE OD SADA KORISTE TRANSPARENTNE LISTE ČEKANJA ZA ZDRAVSTVENE USLUGE

Centri civilnih inicijativa (CCI) i Kantonalna bolnica „dr. Irfan Ljubijankić“ su zvanično predstavili da su automatizovane transparentne liste čekanja od sada u funkciji i u ovoj zdravstvenoj ustanovi. Uvođenjem transparentnih listi čekanja u zdravstvene ustanove se želi doprinijeti poboljšanju kvaliteta usluga za pacijente, smanjiti procese čekanja, povećati nivo transparentnosti te uticati na preveniranje korupcije u sektoru zdravstva u BiH.

U Bosni i Hercegovini se na pojedine zdravstvene usluge, koje nisu hitnog karaktera, čeka jako dugo. Duge liste čekanja na zdravstvenu uslugu u zdravstvenim ustanovama u BiH, pored toga što najdirektnije mogu uticati na zdravlje i život pacijenata, mogu uticati i na pojavu koruptivnih i nezakonitih ponašanja u vidu podsticanja na davanje mita od strane zdravstvenih radnika ili samoinicijativno nuđenje mita od strane pacijenata kako bi se zdravstvena usluga ubrzala.

“Jedan od dokazano najboljih načina za poboljšanje kvalitete usluga i preveniranje korupcije jeste uvođenje što većeg stepena transparentnosti. U skladu sa tim transparentne liste čekanja doprinose poboljšanju zdravstvenih usluga i prava na zdravlje građana te poboljšanja pristupa zdravstvenim uslugama. Zbog toga, CCI pozdravlja sve zdravstvene ustanove uključujući i Kantonalnu bolnicu „dr. Irfan Ljubijankić“ koje su uvele ovaj sistem u svoj rad i pozivamo druge zdravstvene ustanove da slijede dobre prakse i uvedu transparentne liste čekanja pacijenata u cilju poboljšanja zdravstvenog sistema i jednostavnijeg i lakšeg pristupa zdravstvenim uslugama. Naime, povećanje nivoa transparentnosti  u ovoj oblasti daje bolji uvid u liste i direktno utiče na preveniranje korupcije. Dugoročno, uspostava novog sistema bi trebalo dovesti do skraćivanja vremena na preglede za pacijente i lakši uvid u “uska grla” na listama čekanja za donosioce odluka“, istakao je Asmir Ćilimković, projekt menadžer Centara civilnih inicijativa.

Imajući u vidu da transparentne liste čekanja daju višestruke koristi kako lokalnoj zajednici i građanima tako i zdravstvenoj ustanovi, opredijeljenost zdravstvenih ustanova za uvođenje transparentnih listi čekanja je od presudne važnosti. Unaprijeđenjem transparentnosti, odgovornosti i integriteta, Kantonalna bolnica „dr. Irfan Ljubijankić“ je svojim primjerom pokazao dobru praksu za dalje uspostavljanje sistemskih preventivnih rješenja.

Ova ustanova je posvećena poboljšanju kvaliteta i sigurnosti u pružanju usluga iz domena zdravstvene zaštite, postavljanju naših pacijenata u fokus i uključivanje pacijenata, ali i šire javnosti u  ocjenjivanje našeg rada. Odlučili smo na početku da kreiramo elektronsku evidenciju za usluge Magnetne rezonancije, usluge gastroskopije i kolonoskopije, operacione zahvate mrene i krajnika s obzirom na činjenicu da su naši pacijenti najviše upućivali na čekanje na navedene usluge. Mi u bolnici želimo prije svega vratiti povjerenje pacijenata u sistem javnog zdravstva na način da naše pacijente pisano obavijestimo  da su  stavljeni na listu čekanja, na kojoj se rednoj poziciji na toj listi na dan prijema obavještenja nalaze, odnosno kroz praćenje pružanja usluga osiguramo što kraće vrijeme čekanje pacijenta na uslugu“, istakao je Almir Kovačević, načelnik kabineta direktora Kantonalne bolnice „dr. Irfan Ljubijankić“.

Na ovaj način znatno je unaprijeđena transparentnost, tj. građanima, pacijentima, ali i predstavnicima civilnog sektora i medijima su sada liste čekanja javno dostupne na web stranici ustanove (lc.kbbihac.ba). Trenutno se objavljuju liste čekanja gdje postoji veće opterećenje sa mogućnošću proširenja i na druge preglede i operacije.

“Izradili smo softver za automatsko kreiranje i javno objavljivanje listi čekanja koji je nakon dodatnih dogovora i obuke uposlenika, operacionalizovan i otpočelo je njegovo korištenje. Kroz ovaj sistem, pacijenti u svakom momentu imaju mogućnost praćenja svog zakazanog pregleda, da li se dešavaju velike promjene u pomjeranju termina, a Kantonalnoj bolnici „dr. Irfan Ljubijankić“ je omogućeno bolje upravljanje listama, praćenje kretanja pacijenata, analitičko i statističko praćenje pružanja usluga. Također, sama procedura zakazivanja je jednostavna i prilagođena svim građanima”, istakao je Mersad Avdić, direktor Creativo centra.

Uspostavljanje transparentnih listi čekanja za pacijente u zdravstvenim ustanovama širom BiH je važno za unapređenje zdravstvene zaštite i vraćanje povjerenja građana u sistem javnog zdravstva.

Izvor: Centri civilnih inicijativa (CCI)

spot_img

Popularni članci