Na Malim adama u Bosanskoj Krupi sinoć je prikazana pozorišna predstava – hit komedija “Ko je lud?”
Riječ je o predstavi koja je rađena po motivima jednočinke “IDIOT”, Muza Pavlova, u dramatizaciji i adaptaciji Nedžme Čizmo i režiji Mirze Begovića. U predstavi igraju Zlatan Školjić i Adem Smailhodžic, glavni glumci filma ”Amanet”, sa stalnim angažmanom u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica.
Bilo je ovo, kako ističe za Radio Bosanska Krupa, Zlatan Školjić, 51. igranje ove predstave kako u Bosni i Hercegovini tako i van njenih granica, ali njeno prvo izvođenje na otvorenom što je “malo zahtjevnije i drugačije. Teško se čuje. Kad se predstava izvodi uz pomoć mikrofona, to više nije teatar, ali čini mi se da je predstava prošla dobro i u Krupi na otvorenom što joj daje neki dodatni kvalitet – ona se večeras potvrdila kao jasna u svim uvjetima u kojima je igramo.”
Žanrovski, predstava je okarakterizirana kao komedija karaktera, a priča prati čovjeka koji dolazi kod psihologa tražeći uvjerenje da je “normalan”. Taj jedan papir, odnosno problemi s kojima se susreće glavni lik komedije, postaje, kako kaže Školjić, faktorom koji će promijeniti njegov život. Upravo je ta, svima nama dobro poznata situacija, taj, kako ga Školjić naziva “fenomen vađenja papira” razlog što je publika izuzetno dobro prihvatila predstavu:
“Predstava je nastala u čudnim uslovima. Nije nastala u teatru i nije uopće bilo u planu da je ovako igramo. Međutim, publika je prihvata i ona živi sve više i više… To je jedan univerzalni, hajmo reći ‘balkanski’ problem vađenja papira. Mi svi smo makar jednom imali samo taj jedan papir da izvadimo i to nam se pretvori u pakao. To se desilo i našem glavnom liku. On dođe da izvadi papir i to mu promijeni život. To je osnovni i glavni razlog zašto se publika brzo poistovjećuje – svi mi imamo to iskustvo. Čak i kad smo igrali u Hrvatskoj ili Češkoj ljudi jednostavno razumiju taj ‘fenomen’ vađenja papira”, ističe Školjić.
Kroz smijeh i komediju, predstava “Ko je lud?” reprezentira bitne probleme naše svakodnevnice i bosanskohercegovačkog društva te se, na svojevrsan način, svrstava u red (in)direktno, nerijetko i nesvjesno, angažirane umjetnosti koja postaje aktivnim prostorom socio-kulturnog djelovanja. Na pitanje da li umjetnost ima potencijal da promijeni našu stvarnost, aktivno djelujući na rješavanje pojedinih problema s kojima se susrećemo, Školjić odgovara:
“Teatar, pozorište i ovakva umjetnost koja se ostvaruje kao malo drugačija od klasičnog teatra nema za cilj da mijenja. Ona postavlja pitanja. Dok mi postavljamo pitanja publika bi s nama trebala postaviti ista i na njih odgovoriti. Floskula je, naravno, ali kad je svi govore, što ne bi i mi – kada bismo jednog čovjeka promijenili nabolje, to je ogroman uspjeh.”
Da li se među bosanskokrupskom publikom našao taj “jedan” kojega će predstava “Ko je lud?” promijeniti, ne znamo, ali ono što znamo jeste da su gledaoci imali priliku uživati u urnebesnoj komediji i izvanrednoj izvedbi koja na humorističan, dijelom i sarkastičan način, prilazi bosanskohercegovačkom socio-kulturnom životu.
Azra Ičanović