Petak, 29 Novembra, 2024
spot_img

Top 5 ove sedmice

Slične objave

Koliko smo oprezni i znamo li šta kupujemo putem interneta?

A na internetu se prodaje i kupuje sve i svašta, od igle do lokomotive. Kućanski aparati, dijelovi za automobile, dodaci za ljepotu i zdravlje po povoljnim cijenama. Istraživali smo, koliko smo oprezni i znamo li šta kupujemo putem interneta?

Reklame o ukrasima za kuću, odjeći i obući, aparatima, suplementima za zdraviji život, po super povoljnim cijenama svakodnevno, 24 sata, bez ikakve kontrole, bombarduju korisnike društvenih mreža širom svijeta. No, onlajn kupovina je gotovo uvijek nepredvidiva, kažu nam građani, jer nije sigurno kakav će dobiti proizvod koji su naručili.

PETAR TANTA, komunikacijski stručnjak

“Koriste jako agresivan marketing, s obzirom da su to toliko veliki budžeti, pričamo o milijardama dolara koje se troše za oglašavanje. Jako jeftino, ja ću ti još dati popust, dođi u uvjeri se to ti sigurno treba za svakodnevni život. Onda polakjo počnete naručivat sve više i više…zapravo imate na kraju jako puno beskorisnih stvari.”

Zbog upitne zdravstvene ispravnosti proizvoda i nedopuštene količine žive u sandalama, kiseline koja služi kao omekšivač za plastiku u cipelama i kancerogeni dioksan u lakovima za nokte, Evropska unija pokrenula je istragu protiv jedne od vodećih onlajn kompanija. Nisu sigurni ni lični podaci, kao ni to da nam neće biti ukraden novac. Zato potrošači moraju voditi računa o slijedećem.

DRAGAN JOŠIĆ, Udruženje za zaštitu potrošača “Reakcija” Banja Luka

“Da čitaju recenzije i da malo istraže tog trgovca. Insistirati na plaćanju pouzećem, a ako ne onda koristiti dopunjive platne kartice, i naravno da ne ostavljate nikakve podatke poput matičnih brojeva, brojeva kartica i sl.”

SAŠA MRDOVIĆ, profesor Elektrotehničkog fakulteta UNSA-e

“Ono na šta bi trebalo da se obrati pažnja je adresa, znači onaj dio gdje piše https, da li postoji onaj katanac kao oznaka da je to sigurno. Bitan je i posljednji dio adrese da provjerite, Amazon.com, Microsoft.com, Google.com, a ne da se negdje u imenu nalazi to.”

ELVIS PIVIĆ, Asocijacija za internet trgovinu “eComm” u BiH

“Markica povjerenja, onlajn trgovci dobiju kada prođu validaciju kroz određene procese koje radi Asocijacija. Na taj način kupci mogu da budu sigurni da je ta onlajn trgovina sigurna i da sve ono što se tiče njihovih zakonskih obaveza sa aspekta zaštite potrošača i korisničkog iskustva mogu tu dobiti.”

Samo kod registrovanih i ovlaštenih web trgovaca kupci mogu ostvariti svoja prava, povratom artikla uz povrat novca, bez obzira je li riječ o kartičnom ili plaćanju pouzećem. I zapamtite, ako je previše dobro da bi bilo istina, onda vjerovatno i nije istina.

(BHRT)

spot_img

Popularni članci